تاریخ انتشار: جمعه 1402/11/20 - 19:19
کد خبر: 496041

در افتتاحیه بیست و دومین اردوی آموزشی-تشکیلاتی جهاد اکبر مطرح شد؛

حسینی: اردوی جهاد اکبر نشان دهنده نسبت ما با ولی خدا است/ مراقب نفوذی‌ها در تشکیلات باشید

حسینی: اردوی جهاد اکبر نشان دهنده نسبت ما با ولی خدا است/ مراقب نفوذی‌ها در تشکیلات باشید

سیدمحمدرضا حسینی در بیست و دومین اردوی آموزشی-تشکیلاتی جهاد اکبر گفت: من به شما توصیه می‌کنم که مراقب نفوذی ها باشید، نفوذی ها از خدا و پیغمبر می‌گویند اما الویت های شما را عوض می‌کنند. حتما نفوذی این نیست که مقابل رهبری قرار بگیرید بلکه آن انرژی که قرار است برای ولی فقیه خرج کنید صرف یاری شخصیت یا جریان سیاسی می‌کنید که این کار نفوذی‌ها است.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید محمدرضا حسینی در مراسم افتتاحیه بیست و دومین اردوی جهاد اکبر در مشهد مقدس  ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رجب و فرصت بی بدیل خودسازی در این ماه عظیم گفت : 

مشکلات امروز مردم ناشی از ضعف و سوء مدیریت مدیرانی  همچون من می باشد که در ایام جوانی و دانشجویی فرصت جهاداکبر مختص این دوران را از دست داده اند اگر چه جهاد اکبر فقط مختص جوانی نیست و جهادی برای تمام دوران زندگی می باشد اما جهاد اکبر در ایام جوانی در شکل گیری شخصیت و شاکله بسیار موثرتر از جهاد اکبر در ایام میانسالی و پیری است.

امام راحل فرمایش بسیار تکان دهنده ای دارند و می فرمایند : جهاد سازندگی در کشور باید از خود ما و جهاد سازندگی درونی آغاز شود و تا این جهاد سازندگی درونی شکل نگیرد سایر جهاد های سازندگی در عرصه های مختلف به ثمر نخواهد نشست.

ما روزی که دانشجو و جوان بودیم اگر این پیش بینی را داشتیم که برای حضور درعرصه های بالای خدمت و مدیریت نیازمند سرمایه معرفتی و ایمانی می باشیم که اگر نهال آن را در جوانی در وجود خود نکاریم در میانسالی و پیری این امکان میسر نخواهد بود امروز وضعیت کشور ما بسیار بهتر بود.

وی ادامه داد : اگر می خواهیم فردا مسئولینی موفق در خدمت به مردم شریف در نظام اسلامی باشیم ناگزیر از جهاد اکبر در ایام جوانی و به ویژه در دوران دانشجویی و در محیط دانشگاه می باشیم ، محیط دانشگاه خود موضوعیت دارد و به فرمایش امام راحل دانشگاه مبداء تحولات است و اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح خواهد شد.

اردوی جهاد اکبر یک اردوی سیاسی نیست حتی یک اردوی فرهنگی صرف هم شاید نباشد این اردو یک اردویی برای مرور و رصد حال خویشتن در جمع مومنینی است که هرکدام می توانند آینه ای برای برادر و خواهر مومن خود باشند ، اردویی برای پیش بینی حال خود در فردایی نزدیک است که آیا  آن روز توان فکری و معنوی پذیرش بار امانت و مسئولیت در نظام اسلامی را بامیزان سرمایه فکری ، ایمانی فعلی داریم ؟ آیا میزان خودسازی فکری و فردی امروز کفاف نیاز ما را در دوران سخت مسئولیت فردا خواهد داشت؟ این سئوالات اساسی هست که ما در این اردو و جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علیه السلام و در این فضای معنوی و نورانی می توانیم به مدد امام عصر پاسخ های متناسبی برای آن پیدا کنیم .

ما باید برای ورود به اردوی جهاداکبر فلسفه و دلیل حضور خود را نیز فهم کنیم تا از مجال حضور در این جمع مومنانه در این فضای ملکوتی حرم امام رئوف بیشتری حظ و بهره معنوی را کسب نمائیم. وی گفت :جهاد اکبر یعنی ما فهم کنیم که خداوند ما را خلق نموده است که در هر دورانی از زندگی و در هر پست و جایگاه اداری باید عبد خدا باشیم و هر کدام از این دوران ها و جایگاه ها سرمایه ایمانی و عمق فکری معرفتی متناسب با خود را می خواهد که برای حصول به آن نیازمند برنامه ریزی  از دوران جوانی هستیم.

اولین گام در جهاد اکبر ، برنامه ریزی 

پس از فهم و درک این موضوع اولین گام برنامه ریزی برای خودسازی است ، بدون برنامه ریزی انسان به هدف نمی رسد و انسان بدون برنامه ریزی به احتمال قریب به یقین هدفی هم ندارد و دچار سردر گمی در این دنیای وانفسا خواهد بود.

دومین گام در جهاد اکبر : برنامه ریزی برای  صیانت از محیط زندگی

دومین گام : برنامه ریزی برای محیطی هست که در آن زیست می کنیم و ناخودآگاه تاثیرپذیر از آن محیط می باشیم و اگر برای این محیط برنامه ریزی متناسب با اهداف الهی خود نداشته باشیم این محیط ما را در خود هضم خواهد کرد 

وی ادامه داد :در همین گام دوم است که تشکیلات و کار تشکیلانی رخ می نماید و فلسفه کار تشکیلاتی تجلی پیدا می کند ، بله ما کار تشکیلاتی می کنیم تا در وهله اول خود مصون از گناه و انحراف بمانیم و  به فرمایش شهید مظلوم بهشتی تشکیلات ابزاری برای خودسازی می باشد. 

سومین گام در جهاد اکبر: هدایت محیط به همان سمتی که امام زمان می خواهد

گام سوم: هدایت این محیط به همان سمتی است که امام زمان می پسندد که شناخت آن امام زمانی است هم بدون خودسازی فردی ما حاصل نمی شود 

چهارمین گام در جهاد اکبر: تعیین اثر فعالیت ها در بهبود حال مردم و رفع مشکلات آن ها

گام چهارم : تعیین اثر این فعالیت ها در بهبود وضعیت و حال مردم و رفع مشکلات مردم است ، تلاش و فعالیت ما در قالب تشکیلات باید طوری طراحی شود  که حال مردم را بهبود ببخشد و نفع آن برای مردم مشخص باشد.

گام پنجم : خودسازی مستمر معنوی ، فکری و معرفتی بدون توقف و رضایت به وضع موجود حال خودگام پنجم : خودسازی مستمر معنوی ، فکری و معرفتی می باشد ، خودسازی در ابعاد مختلف آن نباید متوقف شود و انسان مومن تکامل گرا در مسیر عبودیت هیچ گاه به هیچ سطحی از خودسازی نه فقط متوقف ، بلکه راضی هم نخواد شد، البته  محیط مومنانه تشکیلات خود انگیزه بخش و عازم کننده اعضا در این مسیر متعالی خواهد بود و به عبارتی همه برنامه ریزی ها و فعالیت ها در قالب تشکیلات باید نسبت خود و اثر خود را با خودسازی فرد در این ابعاد گوناگون مشخص نماید.گام ششم : ارتباط مستمر با علمای ربانی و توسل به ارواح پاک و طیبه شهیدان والا مقام است

گام ششم : ارتباط مستمر با علمای ربانی و توسل به ارواح پاک و طیبه شهیدان والا مقام است ، انسان ها با هر سطح از معلومات و معرفت نیازمند ارتباط با مذکرانی از جنس خود برای استقامت در صراط مستقیم  و اصلاح خطورات شیطانی محیط و نفس خویش می باشند.

گام هفتم ، آرزوی شهادت

گام هفتم ، آرزوی شهادت است ، آرزوی شهادت انسان را در مسیر زندگی اهل ورع می نماید و انسانی که آرزوی شهادت دارد ناچار باید همچون شهیدان زیست نماید تا از وادی شهید و شهادت دور نشود که این آرزوی زیبا و دست یافتنی خود موید انسان مومن در جهاد اکبر می باشد.

گام هشتم :  صیانت از تشکیلات است

گام هشتم :  صیانت از تشکیلات است ، تشکیلاتی که یک انسان حقیر و فقیر را به نقطه والایی از آدمیت رسانده است ، چنین تشکیلاتی که تسهیل کننده سیر انسان در مسیر قرب الهی و آدم شدن  است شایسته صیانت و حفاظت از ورود نفوذی ها می باشد تا همچنان این تسهیل کنندگی را هم برای ما و هم برای سایر اعضا و آیندگان حفظ نماید.
اردوی جهاد اکبر به ما می گوید کار تشکیلاتی با همچین مختصات و ابعادی که رشد دهنده انسان ها برای یاری امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد واجب است به جهات مختلف آن و در هر عرصه ای از جامعه اسلامی و در هر دوره ای از زندگی. 

همچمبن وی ادامه داد: سخت تریت فعالیت ها ، فعالیت تشکیلاتی سالم است اما ثمرات آن بسیار فراتر از محاسبات مادی است به هر میزان که اخلاص در آن افزایش یابد. فعالیت تشکیلاتی انسان ها را صبور و مقاوم و عازم و فکور و سازمان دهنده برای پذیرش فرماندهی هر محیطی برای حرکت به سمت قله های متعالی می نماید. هر تشکیلاتی که در هروضعیتی در حال تنظیم مستمر خود با منویات ولی امر خدا نباشد دیر یا زود منحرف خواهد شد حتی اگر تشکیل دهندگان اولیه آن از مومن ترین افراد بوده باشند اردوی جهاد اکبر اتحادیه مستقل محل تنظیم علقه ها و دلبستگی ها با امام زمان عصر ما یعنی ولی فقیه است. فعالیت تشکیلاتی در هر عصر و عرصه ای از زندگی جزء لاینفک یک انسان مومن انقلابی است . کمال عقل نیازمند فکر متعالی و تفکر ثمره مطالعه ، گفتگو و مشورت در بستر ایمان و عمل صالح است.

والسلام علی عبادالله الصالحین 17 بهمن ماه 1402 
رواق دارالهدایه حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top